Friday 18 December 2009

Såååå, idag började min Julsemester....

Men... jag är inte så glad. Nästa terminen ska vi byter klass. Några elever ska gå till nivå D (den högsta), några ska gå till C- och några till C+.

Eleverna som går till C är inte så glad med valen därför de tänker att några som går till D är inte bättre än dem på svenska... Jag går till C+.

Cirka 3 veckor sedan hade vi ett annat projekt om Hur fungerar bostadssystemet i Sverige. Projektet var mycket svårt och jag var stressad, men jag undersökte och skrev mycket. Vi var 4 flickor i gruppen, och 2 av oss gjorde inte så mycket. De skrev kort och med många misstag, och jag (med Pärs hjälp) försökte att förbättra vad de hade skrivit. Under muntlig presentationen tror jag att jag gjorde ett bra jobb. Jag läste inte och visade många bilder, och använde bara mina egna ord... Men i den skrivna rapporten, användande jag saker från Internet (med referensen!) lexikon, böcker, etc. Men jag tror att det är bra för att skriva ett projekt... Man måste använde många olika material. Men läraren sa till mig att min betyg var G och inte VG därför jag använde inte mina egna ord. Jag var sååå arg!!! Jag sa till henne: ¨Om du vill att jag skriva bara mina ord, sedan ska jag skriva bara en paragraf¨. Läraren svara att några elever hade skrivit bara en paragraf med deras egna ord och hade bra betyg... Jag sa ¨Nästa gången, skulle du inte säga att vi måste skriva 5 sidor sen¨...

Såååå, nu är de som skrev mycket kort och med många misstag i nivå D, och jag är i nivå C. För mig, nivån spelar ingen roll. Jag skulle vara glad i vilken nivå som helst, men jag känner som mina ansträngningar har inte uppskattat... Förlåt, jag kan inte uttrycka mina åsikter så bra. Det är frustrerandeeeee, hehehe...

Nu har jag en månad av semester där jag planerar att läsa böcker på svenska och plugga lite mer... Jag har huvudvärkkk :P

No comments:

Post a Comment