Friday 11 December 2009

Svenskarnas kärleksrelationer


Sååå, jag vet inte vad jag ska säga... Nu sitter jag i soffan och titta på tv: Idols finalen!!!!! Jag vill att Erik vinna!!! Jag tyckte om också Reza, men hon är inte i finalen :( Så nu tror jag att Erik är den bästa valen :)

Vad mer??? Nästa veckan måste jag presenterar ett klassprojekten. Jag och en klasskamrat välde temat: ¨Svenskarnas kärleksrelationer¨.

Vi skriv en frågeformulär. Frågorna var:

2) Vad är din relationsstatus?
3) Vad är den idealiska kärleksrelationen för dig? (sambo, gift, internet, ett natt relation, långväga, eller annan)
4) Vilka ord använder du för att uttrycka dina känslor?
5) Vilka ord använder du i dina kärleksrelationer?
6) Hur har kärleksrelationer andrat idag, och varför, tror du?

Så, min kompis och jag gick till olika caféts och frågade människor för hjälpen med formulären. Vi frågade cirka 20 personer: 20år flickor, 30-40år men som hade dyra kostymer på dem, 30-40 år kvinnor som åt lunch tillsammans... Man kan säga att det var alla typer av personer intervjuat.

De alla var glad att svara våra frågor, och de skrattade när de läste frågorna. En person sett till själv: ¨konstiga frågor¨. Deras svar var mycket intressant. De yngsta personer var singel och trodde att den idealiska relationstypen var ¨sambo¨, men människor som var 30-40år var för de mest gift, och trodde att gift var den bästa typen av kärleksrelation.

Jag tror, dock, att enkätensresultat kan inte vara trovärdiga. Dem hade kort tid för att svara, och kanske var lite skämmas, därför alla personer intervjuad var med andra vänner. Men, jag tror att det var roligt att prata med okända svenskarna och se dem så glad att hjälpa oss!!!!

Och..... gå Erikkkkkkk!!!!!!!! :D

2 comments:

  1. pero que injusto!! jajaj no entiendo nada!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha

    No te preocupes amiga, esto lo he aprendido en solo 3 meses de clases. Y lo que falta!!!! Cuando hablemos por telefono o chateemos te doy unos tips sobre la clase de sueco. Puss och kram!

    ReplyDelete